wtorek, 15 marca 2016

Nakládaný hermelín (Czechy)

Czechy i Pragę kocham miłością wielką, czystą, słuszną i zbawienną. Podczas wizyt w czeskiej stolicy lubię się niespiesznie szlajać od knajpy do knajpy i degustować (haha, degustować, też mi coś!) piwo. Mam jednak taką manię, że wizyta w Czechach się po prostu nie liczy, jeśli podczas tejże nie zjem utopenca albo hermelina. Musiały minąć lata, abym w swoim małym, ograniczonym rozumku pojęła, że hermelin nie jest jakimś tajemnym artefaktem, serowym Graalem. No ktoś ten nakládaný hermelin przecież robi! To niby czemu i ja zrobić nie mogę? No i zrobiłam. Za pierwszym razem zeżarłam go tak szybko, że nie zdążyłam zrobić zdjęć. Hermelin to czeska wersja sera camembert. Nakládaný hermelín zaś jest hermelinem marynowanym – ociekającym oliwą, w której pływa cebula i papryka. Do piwa jak znalazł!


Składniki (na 10 porcji – przez porcję rozumiem połówkę krążka camemberta, co jest oczywiście szczytem hipokryzji z mojej strony):
  • 5 serów camembert (naturalnych),
  • 5 kawałków papryki konserwowej,
  • kilka marynowanych papryczeki chili (albo jedna świeża),
  • 5 liści laurowych,
  • kilka ziarenek ziela angielskiego,
  • 1/2 łyżeczki papryki słodkiej,
  • 10 ząbków czosnku (można mniej, ale po co? :P),
  • 2 duże czerwone cebule,
  • oliwa z oliwek do zalania całości,
  • łyżeczka ziaren kolorowego pieprzu (można wziąć pół na pół z marynowanym zielonym).


Przygotowanie:
  1. Sery pokrój na połówki (albo ćwiartki), paprykę konserwową pokrój w paski, czosnek posiekaj. Jeśli używasz świeżej papryczki chili - pokrój ją w podłużne plasterki. Cebulę pokrój w cienkie talarki.
  2. W odpowiedniej wielkości naczyniu (ja użyłam wysokiego słoja) układaj składniki warstwami – ser, później warzywa oraz przyprawy, oliwa, znów ser itd. Całość ma być dokładnie przykryta oliwą.
  3. Dokładnie zamknij wybrane naczynie i odstaw je w chłodne miejsce na minimum tydzień. Im dłużej ser będzie się marynował, tym mocniej zmięknie. Bardzo miękki nakládaný hermelin może służyć jako smarowidło do chleba. Jest to genialna przekąska do piwa.





hermelin przepis, nakladany hermelin, kuchnia czeska, czechy przepisy



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz